Compromís amb el Dia Internacional contra l’LGTBfòbia

baner_LGTBfobia

El 17 de Maig es commemora a tot el món l’eliminació en 1990 de la llista de malalties mentals de l’homosexualitat per part de l’Assemblea General de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). És, a més, una jornada per a reivindicar l’eradicació de qualsevol tipus de discriminació i violència conta la diversitat sexual i de gènere.

Cal  un esforç internacional per a evitar arreu del món la persecució -en alguns casos fins a la mort- de persones gais, lesbianes, bisexuals i transexuals.

La lluita per la igualtat real ha suposat en els últims anys avanços important, però encara ens trobem lluny d’una societat amb plena igualtat i cartellsense discriminació cap a les persones gais, lesbianes, bisexuals i transexuals.

Al nostre país l’LGTBfòbia -l’odi a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals- es manifesta de moltes formes: assetjament escolar, marginació, discriminació laboral, invisibilitat en molts àmbits socials, etc. Com a resultat, molts ciutadans i ciutadanes no poden desenvolupar lliurement la seua personalitat en ser discriminats a causa de la seua orientació sexual o identitat de gènere. Enguany el 17 s’ha dedicat a denuncuar la situació de violència que pateixen els i les joves als centres educatius, el rebuig, per motiu de la seua orientació sexual, i les greus conseqüencies que s’en deriven: el 46% d’entre qui pateix assetjament homofòbic es planteja el suïcidi.

Les dones i els homes de Compromís treballem per un “no més violència a  les aules” i perquè les institucions públiques adopten mesures que la facen desapareixer. També, en el llarg camí que ens queda per recórrer cap a la igualtat, pensem que és fonamental el paper que han de jugar les institucions públiques, representatives de la ciutadania, per educar en el respecte i donar un impuls a la visibilització del col·lectiu LGTB com a millor arma contra qualsevol expressió d’odi.

#Compromísx17M

Arxivat en: General

Comentaris

1. Retroenllaç: Compromís LGTB: Estima com vulgues, fem fora l’ LGTBfòbia! – Compromís per Bonrepòs i Mirambell