Compromís anima a participar demà en la manifestació de l’Orgull LGTB a València

orgull2013

La sectorial LGTB de Compromís anima a la ciutadania a participar demà dissabte a partir de les 19:30 h a la manifestació de l’Orgull que tindrà lloc a València. La manifestació, que començarà al Parterre del Cap i Casal tractarà de posar damunt la taula el gravíssim problema d’assetjament que pateixen els estudiants LGTB valencians.

Tal i com mostra l’estudi realitzat per la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals, amb la col·laboració del Col·lectiu Lambda de València, una gran part dels joves lesbianes, gais i bisexuals han patit violència física i psíquica pel mer fet de pertànyer a una minoria sexual.

En paraules del diputat de Compromís i activista LGTB Fran Ferri, “els nostres joves LGTB no estan segurs a les nostres escoles i instituts. Davant això, la Conselleria d’Educació no fa absolutament res. Des de Compromís hem reclamat moltes voltes accions específiques i contundents per protegir a les minories sexuals, més enllà d’aprovar declaracions genèriques però el PP es nega sistemàticament. En realitat segueixen més el dictat de la jerarquia catòlica, que està radicalment en contra d’introduir l’educació sexual i la diversitat familiar”.

Compromís vol reconèixer així mateix el paper fonamental que han desenvolupat els col·lectius LGTB del País Valencià en la lluita per l’alliberament LGTB. En paraules de Bàrbara Peris, portaveu de la sectorial LGTB de la coalició, “Des de Compromís participem a la manifestació de l’Orgull organitzada pels col·lectius i no només això, animem a participar a tots aquells i aquelles que volen una societat més lliure.”

Finalment, el diputat de la coalició valencianista, verda i d’esquerres ha afegit que “des de Compromís continuarem la línia de col·laboració amb les organitzacions LGTB del País Valencià. Gràcies a elles la nostra societat ha experimentat un canvi radical en els últims 30 anys, en què els gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals hem passat d’estar absolutament discriminats a poder gaudir dels mateixos drets que la resta de la població, com el dret al matrimoni. A més, com demostra l’última sentència del Tribunal Suprem dels EUA, el matrimoni igualitari és imparable a tot el món. Però encara queda molt de camí per recòrrer per aconseguir la plena igualtat”, Ferri ha afegit que “per això, demà totes i tots estarem al carrer per reivindicar el que ha de ser una gran manifestació per cridar: Joves sense armaris”.

Arxivat en: General